Calea Dorobanţilor nr. 104, Cluj-Napoca, România
+40-264-430323/+40-264-595815
bjc[at]bjc.ro

Predarea limbilor străine în era digitală: cele mai performante aplicații, instrumente AI și soluții TIC pentru învățarea limbilor străine

Predarea limbilor străine în era digitală: cele mai performante aplicații, instrumente AI și soluții TIC pentru învățarea limbilor străine

Delia Chira, Ramona Câmpean, Gilda Daisa

Domeniul predării limbilor străine, în secolul XXI, este supus unor schimbări continue: noile tehnologii, Internetul și Inteligența Artificială (AI) oferă zilnic multiple posibilități și instrumente pentru a sprijini cursanții în procesul de învățare. Astfel, profesorii de limbi străine au nevoie să se instruiască și să se informeze cu privire la cele mai bune aplicații, instrumente AI și platforme digitale care i-ar putea sprijini în munca lor și ar putea face predarea mai ușoară, mai eficientă și mai captivantă.

În acest context al noilor tehnologii, de o atenție semnificativă se bucură gamificarea, o abordare cu totul inovatoare. Prin gamificare se înțelege procesul de integrare a elementelor și mecanicilor de joc în contexte non-joc, cum ar fi educația, pentru a spori implicarea și motivația, dar și pentru a maximiza rezultatele învățării. Gamificarea presupune aplicarea principiilor, tehnicilor și caracteristicilor de proiectare a jocului cu scopul de a face activitățile mai interactive, mai plăcute și captivante. Prin valorificarea elementelor inerente jocurilor, cum ar fi puncte, insigne, clasamente, niveluri, recompense și provocări, învățarea care utilizează elemente de gamificare își propune să creeze un mediu mai antrenant și să ofere o experiență motivantă pentru participanți. În funcție de context și obiective, gamificarea poate lua diferite forme. Poate fi implementată prin platforme digitale, aplicații mobile, platforme online sau chiar prin activități fizice, la clasă.

Întreg articolul

 

Scroll Up