Calea Dorobanţilor nr. 104, Cluj-Napoca, România
+40-264-430323/+40-264-595815
bjc[at]bjc.ro

Învățarea pe tot parcursul vieții – strategii și know-how în bibliotecile publice

Învățarea pe tot parcursul vieții – strategii și know-how în bibliotecile publice

Anca Docolin, Simona Floruțău, Georgeta Topan

Într-o lume a progresului tehnologic rapid, a inteligenței artificiale, a volatilității pieței muncii, a schimbărilor climatice și a tranziției demografice, învățarea continuă este mai importantă ca niciodată. Creşterea importanţei învăţării pe tot parcursul vieţii în secolul al XXI-lea se datorează mai multor factori, cum sunt: competiţia globală în creştere, cererea de forţă de muncă mai bine calificată, schimbările tehnologice rapide, nevoia de integrare socială individuală, capacitatea de a participa la o societate democratică.

Conceptul de învățare pe tot parcursul vieții (lifelong learning) definește un proces continuu de oportunităţi flexibile de învăţare, corelând învăţarea şi competenţele dobândite în instituţiile formale cu dezvoltarea competenţelor în contexte non-formale şi informale, în special la locul de muncă. Acesta reflectă un concept de învăţare neîntreruptă, oricând şi oriunde, centrat pe formarea și dezvoltarea competenţelor-cheie și a competenţelor specifice unui domeniu, motivația fiind una de ordin personal sau profesional. Deşi conceptul s-a modificat de-a lungul timpului, raţionamentul de bază rămâne acelaşi: necesitatea ca oamenii să îşi actualizeze cunoştinţele, competenţele și abilitățile dintr-o perspectivă individuală, civică, socială și/sau ocupațională.

Întreg articolul

Scroll Up
enhuro