S.T.E.A.M. și biblioteca. O ecuație cu o posibilă rezolvare: MAKERSPACE
Cristina Vidruțiu
Pe urmele unui concept: fluxul paradigmatic S.T.S., S.T.E.M., S.T.E.A.M., S.T.R.E.A.M, S.T.E.A.M.-h
Mult uzatul termen S.T.E.M./S.T.E.A.M. al zilelor noastre (acronim pentru Știință, Tehnologie, Inginerie, Matematică, Artă) se conturează ca punct intermediar în fluxul paradigmatic S.T.S., S.T.E.M., S.T.E.A.M., S.T.R.E.A.M, S.T.E.A.M.-h, având la bază o dinamică complexă, care implică o negociere perpetuă între sistemul educațional, piața de muncă, profilul eterogen al omului secolului XXI și viitorul incert, dar bogat în posibilități.
La o definire simplă, educația S.T.E.A.M. este o abordare a învățării care „folosește Știința, Tehnologia, Ingineria și Artele și Matematica ca puncte de acces în ghidarea elevului într-un proces de căutare, dialog și gândire critică”, prin intermediul „unei învățări interactive, experiențiale, prin practică”, adesea colaborative, care face apel la curiozitate și creativitate, pentru „a crea sens pentru sine și ceilalți”.